4 stycznia 2023 r | Przez Michaela Bürgi

Stagwell, który już teraz próbuje odróżnić się od innych holdingów agencyjnych poprzez budowanie oferty dla klientów, którzy są in-housing, ogłosi dziś na targach Consumer Electronics Show, że uruchamia nową jednostkę w ramach swojego działu Stagwell Marketing Cloud (SMC), która mieści nowe opcje technologiczne.

Nowa jednostka biznesowa Stagwell Specialty Media zasadniczo wprowadza do SMC trzy kolejne nowe oferty, które ma nadzieję, że staną się monetyzowalne:

  • Cyfrowa platforma mediów zewnętrznych dla restauracji i barów, która jest napędzana przez kody QR, która już cieszy się zainteresowaniem niektórych klientów Stagwella z branży alkoholowej (wśród których jest Diageo)
  • ARound, firma zajmująca się rzeczywistością rozszerzoną, która zawarła już umowy z drużynami sportowymi i stadionami, ale chce rozszerzyć działalność na inne formy rozrywki na żywo
  • Media marketplace dla klientów z branży turystycznej, która według Stagwella będzie gorącą kategorią wzrostu w tym roku i później

Na pozór trzy nowe elementy dodane do SMC wydają się nie pasować do siebie, biorąc pod uwagę, że nie mają ze sobą pozornie wiele wspólnego – i biorąc pod uwagę, że SMC oferuje również różne produkty SaaS i DaaS, a nawet research as a service (RaaS?), z których wszystkie zagłębiają się w jeszcze szerszy teren medialny. Jednak Elspeth Rollert, CMO i evp SMC, powiedziała, że cała idea polega na dodaniu świeżych strzał do kołczanu jednostki

„Jak budujemy własnościowe i premium owned kanały medialne i tworzymy te nowe sposoby dla marek, aby opowiedzieć swoją historię?”, powiedział Rollert. „Mogą wydawać się rozbieżne i niszowe w niektórych aspektach, ale jeśli zaczniesz pakować te razem, możesz zacząć udostępniać je dla ludzi i zacząć łączyć to na zapleczu. Naprawdę zacząć tworzyć bardziej holistyczny widok dla nabywcy mediów, aby oprzeć się na.”

  Quentin Tarantino nazwał swój własny najlepszy film

Abe Geiger, chief product officer w Stagwell, wyjaśnił, że SMC jest również w trakcie budowania oferty modelowania media mix, która będzie gotowa później w 2023 roku. Ale rozszerzający się kołczan celowo ma na celu zajęcie się niektórymi złożonościami nowszych, bardziej przełomowych możliwości medialnych dostępnych dla marketerów dzisiaj

„Niektóre z wyzwań, gdy dostaniesz się do jak naprawdę premium, ale czasami bardziej niszowych rzeczy, takich jak ARound – wszystko, co jest naprawdę ukierunkowane, ale bardzo premium doświadczenie, które będzie nieco inne niż twoje media głównego nurtu – staje się nieco fragmentaryczne i trudniejsze do aktywacji w skali przeciwko tym rzeczom”, powiedział Geiger. „Właśnie w tym chcemy pomóc”

Analitycy widzą pewien potencjał crossover w ramach nowych ofert w jednostce SMC’s Specialty Media.

„Istnieją pewne synergie pomiędzy AR a kodami QR. Po pierwsze, kody QR mogą uruchamiać doświadczenia AR na billboardach, ekranach lub w sklepach” – powiedział Yory Wurmser, główny analityk Insider Intelligence (dawniej eMarketer). „Po drugie, oba są sposobami na integrację zasobów cyfrowych w środowisku fizycznym. Więc para może działać … Ma to sens, ponieważ można użyć danych pierwszej strony do personalizacji doświadczeń 3D, a zarówno kody QR i doświadczenia AR mogą generować dane pierwszej strony.”

  Posłuchaj wywołującego dreszcze coveru utworu "Falling" Harry'ego Stylesa w wykonaniu Kelly Clarkson

ARound, który poczynił największe postępy w podpisywaniu drużyn i stadionów, planuje rozszerzyć się na rozszerzenie doświadczenia na żywo dla bywalców koncertów, zarówno osobiście, jak i w domu, powiedział Josh Beatty, założyciel i dyrektor generalny ARound. Ale jest to również kwestia podniesienia doświadczenia AR dla reklamodawców w coś więcej niż nowość

„Synergia przynosi skalę – łączy nas ze zdolnością Stagwella do sprowadzenia największych marek i nabywców mediów do stołu i naprawdę stworzyć rynek”, powiedział Beatty. „Jeśli chodzi o tworzenie tej kategorii, jest to szukanie graczy i znalezienie sposobu, w jaki możemy dopasować się do istniejących budżetów medialnych, które znowu są w tej chwili specjalne … To jest naprawdę to, co jest potrzebne, aby zacząć od zera i naprawdę skalować”

  Co się stanie, gdy rynek znajdzie się w nierównowadze nadmiaru popytu?