Naturalnie, kiedy ktoś prowadzi działalność gospodarczą pragnie uzyskać dobry dochód. Osoba może sprzedawać towary i usługi. Są ludzie, którzy wolą kupować coś w przeciętnych supermarketach i sklepach. Inni, wręcz przeciwnie, uwielbiają robić zakupy w sieci. Jest to bardziej wygodne. Klienci są w stanie kupić wszystko, czego potrzebują pozostając w domu. Potrzebują jedynie dostępu do Internetu i karty debetowej lub kredytowej. Wykonuje się kilka kliknięć i czeka na przesyłkę do domu. Jedyną wadą jest dostawa, która zwykle trwa kilka dni.
Biznesowe strony internetowe mają na celu opisanie usługi lub produktów, które oferuje założyciel. Dlatego treść musi przyciągnąć potencjalnego klienta i zamienić go w stałego klienta. Z reguły producent zatrudnia custom writerów, którzy zaopatrują wszystkie strony internetowe w przydatne informacje.
Mogą one zawierać opis produktu lub usługi, gorące oferty, lokalizację sklepów, w których klient może wszystko sprawdzić (jeśli takie istnieją), wyprzedaże, bonusy, kupony, specjalne korzyści dla stałych klientów, fotograficzną lub wideo prezentację towarów itp.
The Guidelines: 10 Rules to Make Your Business Content Writing Really Catchy
Statystyki pokazują, że internauta początkowo skanuje treść, ale jej nie czyta. Dopiero gdy wzrok osoby przykuje pożądana dana, użytkownik zatrzyma się, aby przeczytać fragment lub nawet cały artykuł. Doświadczony poszukiwacz stron internetowych potrzebuje od 5 do 15 sekund, aby przekonać się, czy wybrana strona jest istotna, czy nie. W trakcie przeglądania tekstu szuka on jedynie kilku słów kluczowych lub zwizualizowanych danych. Biorąc pod uwagę tę statystykę, Twoje biznesowe wypełnienie strony internetowej powinno być naprawdę wartościowe i wyglądać atrakcyjnie.
Profesjonaliści stosują 10 podstawowych zasad przy tworzeniu nieskazitelnych treści na swoje strony internetowe.
- Każde słowo musi być wartościowe i informacyjne. Biznesmeni, którzy naprawdę chcą, aby ich strony internetowe przynosiły zyski, nie powinni zaczynać swojej prezentacji od bezużytecznych informacji. Czytelnik powinien znaleźć poszukiwane zagadnienie na miejscu. Ludzie wprowadzają słowa kluczowe, korzystając z zestawu narzędzi w wyszukiwarkach takich jak Google, AOL czy Yahoo. Jeśli dane są wygasłe lub brakuje w nich konkretnych informacji, człowiek jak najszybciej opuści stronę internetową.
- Staraj się unikać wypełnień i pustych wyrażeń. Once upon a time… To brzmi jak niesmaczna guma do żucia. Uderzaj w odbiorców faktami, dowodami, atrakcyjnymi statystykami, komentarzami itp. Pamiętaj o skimmingu. Twój klient nigdy nie znajdzie pożądanej informacji w ciągu pierwszych 5-10 sekund, jeśli kontekst nie będzie precyzyjny.
- Trzymaj się sedna sprawy. Można poszerzyć lub zawęzić temat. Jeśli jest on zbyt szeroki, spróbuj podzielić materiał na sekcje i podrozdziały. Staraj się wyróżnić ważne kwestie używając kursywy, kolorów, pogrubionej czcionki i innych środków poligraficznych. Mile widziane są również akapity tematyczne. Nie denerwuj swoich klientów niską jakością treści i taką samą prezentacją.
- Nigdy nie ignoruj błędów. Proofread everything. Błędy ortograficzne i gramatyczne manifestują tylko nieprofesjonalizm i nieodpowiedzialność. Wydrukuj artykuł. Zostaw go na jakiś czas. Wróć i przeczytaj go jeszcze raz. To może pomóc Ci znaleźć niepewne lub słabe jednostki leksykalne, pominięte znaki interpunkcyjne, źle napisane słowa, słabą gramatykę i inne błędy językowe.
- Metoda odwróconej piramidy. To bardzo proste. Wystarczy zacząć od najistotniejszych kwestii. Mogą to być wnioski, które zazwyczaj mają miejsce na końcu opowiadania. Z uwagi na to, czytelnik będzie szukał innych szczegółów w środku treści. Dzięki temu klient spędzi więcej czasu na Twojej stronie.
- Odzwierciedlaj swój profesjonalizm. Nikt inny jak Ty nie zna wad i zalet swojego produktu lub usługi. Pokaż, że jesteś ekspertem i że na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, za czym tęsknią Twoi klienci.
- Twórz dla grupy docelowej. Każda strona biznesowa ma swoją grupę docelową. Nie zapominaj o wszystkich, którzy czytają Twoją stronę. Dobierz odpowiedni język, zwracaj się do czytelnika, zadawaj pytania, brzmisz naturalnie. Pozbądź się słów, które mogą brzmieć dziwnie dla Twoich klientów lub komplikować czytanie. Zastosuj silniki SEO, aby znaleźć potrzebne słowa kluczowe, linki i wyrażenia.
- Upiększaj swoją stronę internetową. Tabele, schematy, diagramy, zdjęcia, filmy i inne wizualizacje przykuwają uwagę odbiorców w pierwszej kolejności. Muszą one odzwierciedlać treść i czynić ją godną przeczytania. Możesz też podkreślić wartość danych za pomocą różnych kolorowych sekcji. Na przykład, czerwony kolor może ostrzegać przed czymś, a zielony kolor może przynieść korzyści dla produktu.
Formatowanie: Wskazówki dotyczące wprowadzania treści biznesowych
Istnieje kilka sztuczek, które mogą pomóc Ci zmienić bałagan w czytelną treść.
- Mieszaj długie i krótkie zdania
- Stosuj listy wypunktowane i numerowane
- Uporządkuj dane za pomocą nagłówków i podtytułów
- Każda sekcja przedstawia jeden problem
- Twórz wewnętrzne i zewnętrzne linki
- Preferuj krótkie akapity zamiast długich
- Zwróć się do sztuczek SEO (anchory, słowa kluczowe itp.)
Dobrze zorganizowana treść ułatwia czytanie i czyni je bardziej interesującym. Klienci są w stanie natknąć się na pojęcia, których potrzebują szybciej. Można uzyskać pozytywne opinie, wysoki rating i zwiększony przepływ ruchu.
Jest jeszcze jedna wskazówka, która może pomóc w odpowiednim odzwierciedleniu danych. Udawaj, że jesteś klientem i odwiedź swoją stronę internetową. Czy podoba Ci się wszystko, co tam widzisz? Czy czujesz się komfortowo podczas jej skanowania? Czy możesz łatwo znaleźć wszystko, czego potrzebujesz? Jeśli odpowiedź brzmi „tak” powinieneś trochę odpocząć. Jeśli odpowiedź brzmi „nie”, lepiej przeanalizuj wszystko jeszcze raz, aby odkryć kilka problematycznych punktów.
Pisanie treści biznesowych jest raczej wyzwaniem. Zachowaj spokój, ale entuzjazm i produkuj najlepsze treści w historii.