Oprócz rzucenia wyzwania TikTokowi, Tencent łączy swoje produkty z Channels, aby pomóc twórcom w streamowaniu treści.
Chińska międzynarodowa i rozrywkowa firma Tencent Holdings ma zamiar rzucić wyzwanie dominacji ByteDance z własnym TikTok. Źródło ujawniło, że Tencent stworzył zespół twórców treści, aby uruchomić własną platformę krótkich filmów TikTok, która wystartowała na rynku chińskim w 2016 roku i eksplodowała, aby osiągnąć więcej globalnych odbiorców w ciągu lat.
Tencent Relies on WeChat to Develop Own TikTok
Chiński WeChat Channels gościł koncert online podczas zeszłorocznego lata, w którym wystąpił Backstreet Boys. Chłopięcy zespół wystąpił na scenie w Pensylwanii, a około 44 milionów widzów w różnych lokalizacjach dostroiło się do rozrywki. Pokaz ten jest kolejnym wydarzeniem przeprowadzonym przez właściciela WeChat, Tencent, w celu promowania platformy krótkich filmów w swojej aplikacji. Oprócz BackStreet Boys, Tencent ma również funkcje takie jak Westlife i Tajwan Jay Chou na żywo-streamed koncerty, jak czyni wysiłki, aby rzucić wyzwanie TikTok. Tymczasem założyciel giganta technologicznego Pony Ma odniósł się do platformy jako „nadziei firmy”.
Starszy analityk w firmie badawczej Analysys, Liao Xuhua, powiedział:
„Tencent ma nadzieję, że może przekształcić Channels w następny WeChat Pay. Ma na to szansę. Ale będzie to też trudne.”
Niektóre wiarygodne źródła, które są zaznajomione z Tencent, wspomniały o tym, jak nieustannie omawiały znaczenie Channels w ramach międzynarodowej firmy. Kanały były znaczącą korzyścią dla Tencent, który doświadczył pewnych przebojów w zeszłym roku z powodu bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących gier i utrzymującej się pandemii koronawirusów. Publiczny kanał wideo i zdjęć odnotował wybuchowy wzrost w 2022 roku, ponieważ jego łączna liczba wyświetleń wzrosła ponad 3-krotnie. W tym samym czasie liczba dziennych aktywnych twórców i uploadów wideo poszła w górę X2.
Wzrost kanałów WeChat
Tencent dodał, że wartość towarowa brutto (GMV) z live-streaming e-commerce skoczyła o ponad 800% na WeChat Channels. Firma nie podała jednak konkretnych liczb odnotowanych na GMV. Według raportu LatePost na temat dziennych transakcji Channels, sprzedaż platformy osiągnęła ponad 100 milionów juanów (15 milionów) we wrześniu 2022 roku po raz pierwszy. Oznacza to roczną stopę około 36 miliardów juanów.
Oprócz rzucenia wyzwania TikTokowi, Tencent łączy również swoje produkty z Kanałami, aby pomóc twórcom w strumieniowaniu treści. Firma zintegrowała swoje Tencent Meetings z platformą, która pomoże gospodarzom prowadzić wywiady i strumienie na żywo na Channels. Ponadto międzynarodowy konglomerat obniżył próg monetyzacji na Channels. Podczas gdy Tencent pozwala użytkownikom z zaledwie 10 followersami zarabiać poprzez reklamy. Aby zacząć monetyzować na TikTok trzeba mieć ponad 10 tysięcy followersów.
Rezydent Tencent Martin Lau ujawnił w listopadzie, że reklama na Channels jest na dobrej drodze do osiągnięcia 1 miliarda juanów w 2022 Q4.
Wiadomości biznesowe, Aktualności, Media społecznościowe, Wiadomości technologiczne

Ibukun jest pisarzem kryptowalut/finansów zainteresowanym przekazywaniem istotnych informacji, używając niezbyt skomplikowanych słów, aby dotrzeć do wszystkich rodzajów odbiorców.Oprócz pisania, lubi oglądać filmy, gotować i odkrywać restauracje w mieście Lagos, gdzie mieszka.