Marka przekąsek Raw Bake Station została założona w 2016 roku przez Evie Waxman, która pełni funkcję dyrektora generalnego start-upu. Teraz, po ponad siedmiu latach, biznes przechodzi reorganizację marki. Od 2023 roku Raw Bake Station będzie nosić markę D*mn Good, aby popchnąć swoje wolne od winy, zdrowe przesłanie odpustowe.
’Buntownik przeciwko piekłu diet
„Założyłam Raw Bake Station na bazie własnych złych relacji wobec jedzenia we wcześniejszym życiu, ciągle walcząc ze słabym zdrowiem psychicznym,” ujawnił Waxman podczas niedawnego Demo Day w ProVeg Incubator.
„Chciałem stworzyć coś, co mógłbym osobiście cieszyć się 24/7, co było zarówno oparte na roślinach, jak i czystą etykietą”
Waxman odpowiedział na te wymagania z Raw Bake Station, a jego najnowsza praca z agencją kreatywną służyła wzmocnieniu tożsamości marki, powiedziano nam. Komunikaty towarzyszące rebrandingowi D*mn Good, który zawiera rysunkowe wyobrażenie diabła, mają na celu przechylenie się w stronę zdrowej pobłażliwości i z dala od toksycznej kultury dietetycznej. Slogany obejmują „Buntuj się przeciwko piekłu diety” i „Wina nie służy nikomu”.
„Rozwijamy zupełnie nowe 'nas’,” wyjaśnił prezes, „tapping into that emotional space and connecting with consumers on a much deeper level. Zachęcanie konsumentów do ogarnięcia swoich wewnętrznych demonów i uwolnienia się od lęków”.
Rezultatem, kontynuował Waxman, jest „nowa marka, nowy wygląd i nowa energia”.
Od słodkich przekąsek do wytrawnych
Rebrand będzie rollout na początku 2023 roku na obecnej linii produktów Raw Bake Station opartych na roślinach „mini ciasteczek” dostępnych w trzech smakach: Salted Double Choc, Chocolatey Orangey i Vanilla Chop Chip.
Będąc wolnym od produktów zwierzęcych i sprzedawanym w plastiku z recyklingu, Waxman powiedział, że są one „przyjazne dla planety” i oferują 12-miesięczny okres przydatności do spożycia. Są one również wolne od glutenu, nabiału, cukru rafinowanego i orzeszków ziemnych, a także pochodzą z poniżej 200 kcal na opakowanie, „co jest idealne dla świadomych kalorii konsumentów”.
Waxman kontynuował: „Zawsze będziemy odróżniać się od konkurentów w przestrzeni, będąc czystą etykietą i odpustową przekąską”
W tym roku, pod marką D*mn Good, start-up będzie również poszerzał linię produktów o nowe smaki ciastek, torby share bag i multipaki oraz nową gamę brownie bites.
w 2023 roku D*mn Good wejdzie również w przestrzeń przekąsek wytrawnych. „Widzieliśmy ogromne ruchy w obrębie rynku pikantnych i funkcjonalnych przekąsek, dlatego opracowujemy wysokobiałkową, roślinną, niskokaloryczną replikę ulubieńca Wielkiej Brytanii – Cheese Wotsits [to be sold as Cheesies].”
Rozwijanie biznesu
Raw Bake Station jest obecnie sprzedawany w całej Wielkiej Brytanii w sklepach detalicznych, w tym Coop i Ocado. W Coop sprzedaż rośnie o 30% z tygodnia na tydzień, ujawnił Waxman, co oznacza, że marka rozwinie się w kolejnych 300 sklepach w tym miesiącu.
Od tego roku, start-up będzie „zmierzyć się” ze wszystkimi głównymi brytyjskimi detalistami i już zapewnił sobie notowanie w 400 sklepach Sainsbury’s w kwietniu. Nowe rynki są również na kartach, z listing potwierdzone w Spinneys w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W tym roku D*mn Good dotrze do Arabii Saudyjskiej, Kuwejtu, Kataru, Dubaju i Czech.
„Będziemy wprowadzać na rynek nowe produkty, mierzyć się z branżą gastronomiczną i zdobywać kolejne międzynarodowe dystrybucje.”
Rozwijanie biznesu nie będzie jednak skupione tylko wokół międzynarodowej dystrybucji. W tym roku firma skupi się na marketingu w całej rozciągłości. „Nasza strategia [in 2023] jest skupienie się na marketingu w sklepie teraz, gdy pracujemy z większymi detalistami, a następnie również skupienie się na podejściu cyfrowym z takimi jak Tik Tok i Instagram.
„Wiemy, że około 43% konsumentów znajduje nowe produkty na półce poprzez przeglądanie, ale również solidne 40% znajduje je online poprzez reklamy cyfrowe, Tik Tok i influencerów. Więc to będzie nasza strategia na [this] roku.”
Karmienie popytu na przekąski
Waxman jest przekonany o popycie na przekąski i oczekuje, że okazje do ich spożywania będą nadal rosły.
Według niedawnego raportu największej firmy cukierniczej Mondelēz International, ponad 85% globalnych konsumentów spożywa co najmniej jedną przekąskę dla zaspokojenia potrzeb żywieniowych dziennie i jedną przekąskę dla odpustu. Uważa się, że dwoma głównymi czynnikami napędzającymi podjadanie są zdrowie fizyczne i zdrowie emocjonalne.
„Jest to ogromnie rosnący rynek,” powiedziała delegatom, powołując się na badania Bord Bia sugerujące, że w samej Wielkiej Brytanii spożywa się 170 mln przekąsek dziennie.
W tym samym czasie popyt na produkty oparte na roślinach rośnie. Według badań The Grocer, 61% dorosłych kupiło więcej produktów roślinnych w 2022 roku w porównaniu do 2021 roku. Czekolada free-from również wzrośnie o 50% z wartości rynku 37,6 mln funtów w 2020 roku do 55,2 mln funtów w 2022 roku.
„Wraz z rosnącym rynkiem produktów roślinnych i większą liczbą konsumentów poszukujących przekąsek poprawiających zarówno ich zdrowie fizyczne, jak i emocjonalne, wiemy, że Raw Bake Station pasuje do tego rynku”