PytaniaShow Biznes

Wpływ sztucznej inteligencji na startupy i organizacje – GdanskTown.pl

Chociaż wciąż w powijakach, sztuczna inteligencja zaczęła wywierać znaczący wpływ na firmy i organizacje na całym świecie. W rzeczywistości, z korzyściami, które AI wydaje się oferować, szacunki sugerują, że do 2018 roku prawie 62% organizacji będzie korzystać z AI. W latach 2015-2016 globalne finansowanie dla startupów AI eskalowało o prawie 60%, co jest dość imponujące. Obecnie coraz więcej startupów wdraża narzędzia AI, aby usprawnić swoje ogólne funkcjonowanie.

Impact of Artificial Intelligence on startups and organizations

Źródło

Do tego stopnia, że każda organizacja, niezależnie od tego, jak duża czy mała, chce wykorzystać zalety sztucznej inteligencji i przeorganizować swoje działania. Jeśli chcesz dostać się dogłębnie i zrozumieć nitty-gritty wokół domeny, zalecamy, aby przejść przez kursy sztucznej inteligencji, które ustawi swój fundament poprawnie.

Ponieważ AI nadal szybko przenika do sektora przedsiębiorstw, zmusza liderów do ponownego przemyślenia i przekształcenia swojej infrastruktury i podstawowych wartości, aby uzupełnić AI. Według raportu Deloitte’s 2017 Human Capital Trends Report (badanie 10 000 liderów HR i biznesowych w 140 krajach), innowacje technologiczne i postępy przekształcają dziś przedsiębiorstwa, poczynając od operacji, a kończąc na zasobach ludzkich. Badanie pokazuje ponadto, że 56% organizacji restrukturyzuje swoje programy HR, aby włączyć narzędzia cyfrowe, a 33% wykorzystuje technologie AI do realizacji funkcji HR.

Więc, jak dokładnie AI pozytywnie wpływa na startupy i organizacje?

Leadership

Kiedy włączysz AI do pracy swojej organizacji, zaburzy ona tradycyjną strukturę hierarchiczną na rzecz podejścia zorientowanego na zespół. Przywracając tę cechę AI, Ian Crosby, współzałożyciel i dyrektor generalny Bench, mówi:

„Aby zintegrować AI, musisz mieć wewnętrzny zespół ekspertów produktowych i inżynierów, którzy znają jej zastosowanie i bardzo blisko współpracują z zespołami frontowymi, które faktycznie świadczą usługi.”

Impact of Artificial Intelligence on startups and organizations

Źródło

Badanie Deloitte wykazało, że „32% respondentów przeprojektowuje swoje organizacje, aby były bardziej skoncentrowane na zespołach, optymalizując je pod kątem zdolności adaptacyjnych i uczenia się w ramach przygotowań do zakłóceń technologicznych.”

Jednak wszystko nie zmieni się w jeden dzień. Aby wykorzystać pełen potencjał AI, liderzy muszą zacząć od małych kroków i zmian, dając pracownikom wystarczająco dużo czasu i przestrzeni, aby uczyli się w miarę upływu czasu i stopniowo ewoluowali.

Marketing i sprzedaż

W dzisiejszej erze personalizacji klienci domagają się spersonalizowanych doświadczeń – chcą, aby ich doświadczenia zakupowe były dopasowane do ich konkretnych potrzeb. Analityka i narzędzia AI pomagają to urzeczywistnić. Te inteligentne narzędzia mogą „nauczyć się” wzorców zachowań klientów oraz ich gustów i preferencji poprzez gromadzenie danych z dużej puli zasobów – czy to mediów społecznościowych lub platform zakupowych online. W związku z tym, dzięki AI, marketerzy mogą odpowiednio opracować swoje cyfrowe strategie marketingowe i treści.

Impact of Artificial Intelligence on startups and organizations

Źródło

Amazon przedstawił jeden z najbardziej wyjątkowych przypadków sukcesu z AI i uczenia maszynowego. Odkąd magnat zakupów online zaczął wykorzystywać potencjał narzędzi AI, jest w stanie tworzyć osobiste rekomendacje dla kupujących online na podstawie ich poprzednich zakupów i „oglądanych” przedmiotów. W ten sposób udało się całkowicie spersonalizować doświadczenia zakupowe poszczególnych osób poprzez „uczenie się” ich wzorców preferencji. Innym dobrym przykładem jest WayBlazer, firma turystyczna. Dzięki wykorzystaniu IBM-owskiego Watsona, WayBlazer stosuje analitykę kognitywną do danych społecznych, aby dowiedzieć się, które miejsce docelowe przypadnie do gustu danej osobie, dostarczając tym samym wysoce spersonalizowanych zaleceń dotyczących podróży dla swojej bazy klientów.

Prowadząc działalność w taki sposób, startupy i organizacje mogą nie tylko zwiększyć zasięg swojej marki, ale także zapewnić lepszy i wyższy ROI.

Human Resources

Impact of Artificial Intelligence on startups and organizations

Źródło

Jeśli chodzi o AI, znaczna część społeczeństwa wciąż jest do niej sceptycznie nastawiona. Największą obawą jest to, że AI przejmie ludzkie miejsca pracy i uczyni wielu z nich bez pracy. Choć obawy te są z pewnością uzasadnione, nie można zaprzeczyć, że AI stworzy również ogromne możliwości kariery. Rohan Silva, były starszy doradca ds. polityki Davida Camerona, optymistycznie stwierdza:

„Rewolucja technologiczna nie tylko niszczy miejsca pracy – tworzy również ogromną liczbę nowych, zwłaszcza w takich dziedzinach jak IT i przemysł kreatywny. A dobra wiadomość jest taka, że nowo powstające miejsca pracy płacą średnio o 10 000 funtów rocznie więcej niż miejsca pracy tracone na rzecz automatyzacji.”

Według Josha Bersina, założyciela Bersin by Deloitte, AI nie wypiera miejsc pracy, ale „tworzy” nowe:

„To, do czego doszliśmy, to fakt, że to, co AI zdecydowanie robi, to nie jest eliminowanie miejsc pracy, to jest eliminowanie zadań miejsc pracy i tworzenie nowych miejsc pracy, a nowe miejsca pracy, które są tworzone, to bardziej ludzkie miejsca pracy.”

AI może przejąć zadania polegające na wybieraniu najlepszych kandydatów do pracy w firmie, wysyłaniu automatycznych e-maili lub wiadomości tekstowych jako odpowiedzi, monitorowaniu produktywności pracowników i tak dalej. To zdejmie znaczny ciężar z HR-owców i menedżerów, którzy będą mogli wtedy skupić się na wzmacnianiu innych kluczowych obszarów działalności. W ten sposób ogólna produktywność firm będzie tylko rosła.

Project Management

Impact of Artificial Intelligence on startups and organizations

Źródło

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w zarządzaniu projektami może pomóc Ci bez wysiłku zarządzać i administrować funkcjonowaniem różnych projektów Twojej organizacji, bez konieczności ręcznego wprowadzania danych. Narzędzie to nie tylko pomoże zautomatyzować proste zadania, ale także pomoże w rozwiązywaniu problemów, które wcześniej były uważane za nierozwiązywalne.

Polimat i filozof, Michael Polanyi, trafnie stwierdził:

„Wszyscy wiemy więcej niż możemy powiedzieć, ale dzięki uczeniu maszynowemu nie musimy umieć powiedzieć ani wyjaśnić, co zrobić. Musimy tylko pokazać przykłady.”

Ponieważ coraz więcej danych wciąż się gromadzi, analityka AI pomoże rozbić te dane na wyraźne wzorce, ujawniając tym samym nowe rozwiązania, które firmy mogą wykorzystać. Dzięki innowacjom technologicznym dokonywanie trafnych prognoz stanie się znacznie łatwiejsze. Te wiarygodne prognozy pozwolą liderom dokładnie ocenić potencjalne ryzyko i mądrze opracować strategie firmy. W ten sposób AI pozwoli zaoszczędzić zarówno czas, jak i cenne zasoby.

Podsumowując, można bezpiecznie powiedzieć, że przyszłość przedsiębiorstwa wygląda jaśniej dzięki AI. Jak technologie AI nadal rozwijać jak mówimy, że dzień nie jest wystarczająco daleko, kiedy przedsiębiorstwa i firmy na całym świecie będą przyjmować AI z otwartymi ramionami, aby utrzymać ich fundamenty silne w tym cut-throat konkurencyjnym rynku.

Related Articles

Back to top button