Formularz kontaktowy to strona w witrynie internetowej firmy umożliwiająca odwiedzającym podanie swoich danych kontaktowych, aby firma mogła się z nimi skontaktować.
Formularz ma różne sekcje, w których klient wypełnia swoje informacje. Informacje te obejmują numer kontaktowy i adres, zarówno pocztowy, jak i e-mailowy.
Może również mieć dane kontaktowe firmy i mapę lokalizacji, jeśli mają fizyczną lokalizację.
Czy każda firma może używać formularza kontaktowego?
Każda firma, która ma produkt do sprzedania lub usługę do promowania, musi być dostępna online i będzie wymagać formularza kontaktowego. Niezależnie od tego, czy Twoim produktem jest siding shake drewniany czy odzież, ważne jest, aby upewnić się, że jesteś kontaktowy. Bycie dostępnym, aby odpowiedzieć na pytania jest niezbędne w obsłudze klienta.
Może nie być nikogo dostępnego o 2 w nocy, kto mógłby odebrać telefon, ale możliwość wysłania wiadomości online jest ważnym udogodnieniem dla klientów.
Pexels.com
Korzyści z posiadania formularza kontaktowego
Posiadanie strony kontaktowej może pomóc w ochronie Twojej strony przed spamem. Jeśli tylko reklamujesz swój e-mail to narażasz się na niechciane e-maile. Aby temu zapobiec, możesz użyć wtyczki formularza kontaktowego podczas tworzenia formularza dla swojej strony.
Wykorzystanie tej metody pomaga Twojej firmie zdobyć więcej leadów. Kiedy klient przekazuje Ci swoje dane, automatycznie pomaga Ci to w budowaniu bazy klientów. Jesteś wtedy w stanie dostarczyć im wszelkich informacji dotyczących Twojej firmy i Twoich produktów.
Oferowanie wygodnego sposobu komunikacji to kolejna korzyść. Klient nie musi opuszczać Twojej strony internetowej, aby otworzyć e-mail i wiadomość. Wypełniają formularz i połączenie jest wykonane szybko.
Ty również stajesz się kontaktowy. Przeglądanie klienta nie musi być bagatelizowane przez oczekiwanie na odpowiedź e-mail lub dla Ciebie, aby odebrać telefon, gdy próbują zadzwonić.
Pexels.com
Po utworzeniu tej strony możesz zadać klientowi różne pytania, które mogą dać Ci niezbędne informacje, abyś mógł im szybciej pomóc. Jeśli klient jest zainteresowany jakimś produktem, możesz podpowiedzieć mu, jaki to produkt, rozmiar i kolor.
In Closing
Kluczowe dla przetrwania każdej firmy jest zapewnienie, że potrzeby jej klientów są spełnione. Firmy muszą budować relacje z klientami nawet poza godzinami pracy.
Posiadanie formularza kontaktowego na swojej stronie internetowej zachęca klientów do interakcji z Tobą i budowania bazy danych klientów. Docenią oni pojedynczy punkt kontaktowy, zamiast konieczności dzwonienia lub wysyłania wiadomości e-mail po odwiedzeniu Twojej strony internetowej.
Pexels.com
Pamiętaj, że zadowolony konsument to lojalny konsument. Lojalni klienci tworzą powtarzalny biznes i stają się ambasadorami Twojej marki.